درخواست خرید کالا

توسط: سارا دهقانی 367 نمایش

مقدمه

یکی از امکاناتی که کالابان در اختیار شما قرار می‌دهد، ثبت درخواست خرید کالا در اپلیکیشن و تغییر وضعیت آن در صورت نیاز است (امکان تغییر وضعیت بین سه حالت پیش‌نویس، تایید شده و لغو شده). شما می‌توانید در خواست‌های خرید خود را به صورت فهرست‌وار در اپلیکیشن ثبت کنید و در صورت نیاز آن‌ها را مستقیما به سفارش خرید (فاکتور خرید) تبدیل کنید.

تغییر سطح دسترسی اعضای تیم

در اشتراک‌های تیمی کالابان، شما می‌توانید سطح دسترسی اعضای تیم برای تغییر وضعیت درخواست یا سفارش را تغییر دهید. برای مثال می‌توانید به یکی از اعضای تیم خود اجازه دهید که وضعیت درخواست را از پیش‌نویس یه لغو شده تغییر دهد یا اقدام به تبدیل درخواست به سفارش خرید نماید. اما اگر مایل نیستید که بعضی از اعضای تیم‌تان قادر به انجام چنین کاری باشند، می‌توانید به سادگی دسترسی آنان را قطع کنید . برای این کار از بخش مشتری اقدام کنید و برای توضیحات بیشتر در این خصوص، به مقاله‌ی «سطح دسترسی برای اعضای تیم» مراجعه نمایید. 

تامین‌کننده

پیش از هر چیز، برای ثبت درخواست خرید کالا باید تامین‌کننده‌های خود را مشخص و در اپلیکیشن ثبت کرده باشید زیرا در غیر این صورت نمی‌توانید عملیات ثبت درخواست خرید کالا را ثبت نمایید. شما می‌توانید در هنگام وارد کردن مشتری از بخش تنظیمات، مشخص کنید که کدام یکی از مشتری‌های شما تامین‌کننده هستند. پس از در نظر گرفتن مشتر ی به عنوان تامین‌کننده، یک تگ «تامین‌کنند» زردرنگ در کنار نام مشتری قرار خواهد گرفت.

 

مامور خرید

امکان ثبت درخواست خرید همچنین برای کار در سطح کلان نیز به کمک افراد می‌شتابد. اگر شما مامورین فروشی دارید که می‌خواهید پیش از تایید قطعی سفارش، شرایط و موارد قابل توجه را بررسی کنید و سپس دست به تایید درخواست خرید بزنند، می‌توانید از بخش درخواست خرید کالا کمک بگیرید. همچنین می‌توانید لیست درخواست‌های خرید را در اختیار مامور خرید خود قرار دهید تا او پس از بررسی شرایط درخواست‌های خرید را تایید و آنها را تبدیل به سفارش‌ها (فاکتورهای) خرید نماید یا در صورت لغو درخواست، توضیحات مورد نیاز در خصوص دلیل لغو و … را ثبت نماید. 

چطور درخواست خرید کالا را ثبت کنیم؟

پیش از هر چیز لازم است که در خواست خود را در اپلیکیشن ثبت کنید. برای این کار مراحل زیر را طی کنید.

  • در اپلیکیشن و از طریق نوار پایین صفحه، وارد بخش داشبورد شوید. 
  • روی عنوان «درخواست خرید کالا» بزنید.
  • با استفاده از علامت + زرد رنگ و اضافه کردن کالاهای مورد نظر و عملیات را ادامه دهید. یک تامین‌کننده انتخاب و درخواست جدید اضافه کنید.

چطور درخواست خرید کالا را به سفارش تبدیل کنیم؟

  •  

پس از اینکه درخواست خود را ثبت کردید می‌توانید آن را به سفارش خرید تبدیل کنید. برای این کار مراحل زیر را طی نمایید.

  •  از طریق نوار پایین اپلیکیشن وارد بخش داشبورد شوید و روی عنوان «درخواست خرید کالا» بزنید.
  • با زدن روی درخواست مورد نظر خود، عنوان «تبدیل سفارش به خرید» را لمس کنید.
  • شما می‌توانید درخواست/ سفارش خود را ویرایش نمایید و سپس عملیات را ادامه دهید. 

اشتراک‌گذاری

Share on telegram
Share on twitter
Share on linkedin
در این صفحه