توضیحاتی کلی درباره کالا و امکانات آن

توسط: سارا دهقانی 251 نمایش

مقدمه

ممکن است این سوال برایتان پیش آمده باشد که چطور می‌توانید وضعیت کالاهای خود را در انبار به خوبی مدیریت کنید یا در صورت داشتن یک وب‌شاپ  انها را به مشتری معرفی نمایید. کالابان این فرصت را در  اختیار شما قرار می‌دهد که به سادگی امور مربوط به کالا نظیر وارد کردن ان، تعریف ویژگی و تنوع، ثبت موجودی و قیمت ان را انجام دهید. 

– توجه داشته باشید که چند کالا به صورت نمونه در کالابان تعریف شده‌اند و شما می‎‌توانید انها را حذف نمایید. برای توضیحات بیشتر در خصوص حذف کالا به آموزش بخش عملیات گروهی لیست کالاها مراجعه کنید.

انواع کالا

بخش کالا، در پایین صفحه‌ی اصلی اپلیکشن، این امکان را به شما می‌دهد که کالاهای موجود در انبار خود را با ثبتِ نام، عکس، بارکد، موجودی و … وارد اپلیکیشن کنید و به مدیریت ساده‌تر انبار خود بپردازید. در صورت داشتن وب‌شاپ نیز می‌توانید کالاها را در اپلیکیشن ثبت کنید تا در وب‌شاپ نمایش داده شوند . کالاها به دو صورت در اپلیکشین قابل ثبت هستند.

انواع قیمت فروش

 ممکن است در نظر داشته باشید که قیمت‌های متفاوتی را برای کالای خود ثبت نمایید. کالابان برای حل این مسئله امکان ثبت 3 قیمت فروش متفاوت را برای شما در نظر گرفته است. همچنین در کالای پیشرفته می‌توانید بنا به تنوع قیمت‌های متفاوتی را برای کالا ثبت نمایید.  

قیمت فروش قیمت فروش 2 قیمت فروش 3

350.000

320.000
280.000

وارد کردن ویژگی کالا

در نظر داشته باشید که هم در کالای ساده و هم پیشرفته شما می‌توانید با کمک بخش «ویژگی‌های کالا»، ویژگی‌های دلخواه خود نظیر اصل بودن کالا، تاریخ انقضا، طرح، ابعاد، وزن و … را مشخص و ثبت نمایید. 

وارد کردن واحد فرعی

به علاوه شما می‌توانید برای کالای خود واحد فرعی تعریف کنید. برای مثال شما به توزیع انبوه شلوار جین اشتغال دارید و برای این کار به ابزار و واحدهای شمارش کلان مانند کارتن، بسته، دست و … احتیاج پیدا می‌کنید. با لمس گزینه‌ی واحد فرعی و تعداد در بسته مشخص کنید در هر کارتن یا بسته‌ای که می‌فروشید چند شلوار جین وجود دارد.

نوشتن یادداشت برای کالا

نهایتا اگر فکر می‌کنید کالای شما احتیاج به توضیح بیشتری دارد که بیان ان از طریق گزینه‌‌های موجود ممکن نیست، از گزینه‌ی یادداشت برای کالا استفاده کنید. 

موقعیت مکانی کالا درانبار

اگر می‌خواهید برای ساده‌تر شدن مدیریت کالاها موقعیت مکانی کالای خود را در انبار مشخص کنید کافی است به بخش موقعیت در انبار سر بزنید. کالابان این امکان را فراهم آورده که موجودی کالاهای خود را در سه انبار مجزا وارد کنید.  

تنظیمات وب‌شاپ

شاید شما به عنوان فروشنده احتیاج به فضایی برای معرفی و فروش کالای خود داشته باشید. این فضا را می‌توانید از طریق قابلیت ساخت وب‌شاپ کالابان، به وجود بیاورید. 

شما می‌توانید انتخاب کنید که:

  • کالا در وب‌شاپ نمایش داده شود.
  • کالا در وب‌شاپ موقتا ناموجود شود.
  • کالا با برچسب جدید یا ویژه نمایش داده شود.
  • برند کالا نوشته شود.
  • وزن کالا به صورت دستی وارد شود.
  • کالاهای مجازی بدون نیاز به ارسال فیزیکی و به صورت آنلاین به مشتری تحویل داده شوند. 

اشتراک‌گذاری

Share on telegram
Share on twitter
Share on linkedin
در این صفحه